Sport specifieke training

Sport specifieke training

Personal trainer Houth

Wil jij explosiever, wendbaarder worden of jouw snelheid vergroten met voetbal? Hoger kunnen springen met volleybal? Jouw armkracht vergroten om sneller te kunnen zwemmen? Een vergrote lenigheid voor je swing tijdens golf? Wil jij sneller worden op de baan of harder kunnen slaan met tennissen? Dan is sport specifieke training voor jou op het lijf geschreven.

Wat houdt een sport specifieke training in?

Ik ga samen met jou kijken hoe wij jouw (sport)prestaties naar een hoger level kunnen tillen. Dit doen we door te kijken naar de vijf fysieke grondmotorische eigenschappen (uithoudingsvermogen, snelheid, kracht, coördinatie en lenigheid) van het lichaam. Het plan van aanpak omvat drie stappen om een functioneel, sportspecifieke periodisering op te stellen met de juiste trainingsmethodes en oefeningen voor jou:

Stap 1: Fysieke test

In de eerste stap gaan we jouw fysieke gesteld in kaart brengen door een nulmeting te doen. We meten/testen je grondmotorische eigenschappen die van invloed zijn voor de sport die je beoefend. Bijvoorbeeld je basisconditie, startsnelsnelheid, lenigheid van je spieren en/of gewrichten. Deze meting is altijd aangepast op jouw lichaam en de doelen die je wilt bereiken.

Stap 2: Analyse

Vervolgens ga ik de resultaten uit stap 1 analyseren en indien nodig doen we nog een extra video analyse. Een video analyse helpt je bijvoorbeeld om bepaalde loop- en sprinttechnieken te verbeteren.

Stap 3: Verbeterplan

Op basis van de resultaten en analyses uit stap 1 en 2 gaan we samen een persoonlijk ontwikkelplan opstellen. In dit plan nemen we concrete en realistische doelstelling(en) op om jouw prestaties naar een hoger level te tillen!

Contact

Enthousiast geraakt en kan je niet wachten om te starten met een sport specifieke training? Neem dan gerust contact op